Handelsbetingelser er opdateret og trådt i kraft den 21 November 2024

1 . Generelle oplysninger

Juridiske navn : 

ModerneBoligTilbehør.dk

Organisationsform :

Enkeltmandsvirksomhed

Adresse : 

Trille Nielsens Gade 113

8200 Aarhus N

TLF : +45 61 47 58 41

(Træffetid hverdage mellem 10:00-14:30)

CVR : 44867850

Mail : info@moderneboligtilbehoer.dk som bevares indenfor 48 timer alle dage.

2. Sådan handler du hos os

For at foretage et køb på www.moderneboligtilbehør,dk  skal du igennem 8 trin.

  1. Find den eller de varer du ønsker
  2. Læg dem i indkøbskurven
  3. Gå herefter til kassen
  4. Indtast dine personlige oplysninger, eller log ind hvis du  er eksisterende kunde.
  5. Vælg forsendelses/betalingsmåde.
  6. Godkend vores forretningsbetingelser
  7. Tjek at alle oplysninger er  korrekte og godkende købet
  8. Sidst men ikke mindst foretager du betalingen via betalingsvinduet

 3. Bestilling 

Der kan bestilles hele døgnet  igennem hjemmesiden, 365 dage  om året på www.moderneboligtilbehør.dk      Alle priser er vist i danske kroner inklusiv 25% moms. På ModerneBoligTilbehør.dk kan der foretages elektroniske varebestillinger. Kort tid efter en bestilling vil der blive tilsendt en købsbekræftelse til den anførte mailadresse. ModerneBoligTilbehør.dk  forbeholder sig retten til at lagre denne købsbekræftelse; indeholdende personoplysninger i henhold til dansk lovgivning (5 år grundet krav fra bogføringslovgivningen).

4. Betaling

Betaling kan ske ved bestilling af varer via følgende betalingsmidler:

  • Visa/Dankort
  • Visa
  • Mobilepay Online
  • ViaBill
  • Anyday delbetaling
  • Valutaen der handles i på hjemmesiden er i DKK og alle priser er vist inkl moms.
  • Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
  • Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Læs mere her:  https://viabill.com/dk/legal/viabill/
  • Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder.        Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper
  • Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
  • Vi tager ikke kortgebyrer.
  • Ved anvendelse af internationale betalingskort, debit såvel som kreditkort, sker en reservation af det beløb der handles for på din bankkonto.  Dette beløb er reserveret indtil ModerneBoligTilbehør.dk, har behandlet og afsendt din ordre eller pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.
  • Der kan ikke benyttes internationale kreditkort på ModerneBoligTilbehør.dk
  • Du kan læse mere om reglerne  for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

4.1 AUTORISERING PÅ DEBITKORT

Ved debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre. Annullerer du eller ModerneBoligTilbehør.dk efterfølgende din ordre, så kan vi ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.

4.2 AUTORISERING PÅ KREDITKORT

Pengene vil først hæves fra din konto og fremgå af dit kontoudtog når webshoppen behandler og  hæver betalingen for din ordre. ModerneBoligTilbehør.dk benytter  en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende. ModerneBoligTilbehør.dk’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

4.3 Rabatkuponer

  • Kun én rabatkupon kan bruges per transaktion. Hver kunde må kun bruge én enkelt rabatkupon. Rabatkuponer må kun bruges af netop den gruppe eller de individer som kuponerne er tiltænkt.
    Misbrug af rabatkuponer kan medføre suspendering og/eller annullering af involverede konti  samt ordrer. Vi forbeholder os  derfor retten til at afvise din ordre. Spørg, hvis du er i tvivl.

4.4 Betaling med ViaBill

Ved køb med Viabill faktura vil du først modtage dine varer, og  herefter har du en betalingsfrist    på 14 dage. Aftalen om betaling hos Viabill bortfalder, når et køb fortrydes,   jf. forbrugeraftalelovens § 26. For fuldstændig information    om Viabills vilkår og betingelser for  køb med faktura, GENERELLE VILKÅR  OG BETINGELSER FOR VIABILL

Viabill gennemgår og vurderer oplysningerne angivet af  forbrugeren, og ved berettigede anledninger udveksler Viabill oplysningerne med andre kreditoplysningsbureauer (kreditcheck). Hvis resultatet af kreditchecket ikke er tilfredsstillende, kan Viabill nægte kunden at benytte denne betalingsform og henvise til andre betalingsformer. Det samlede kreditbeløb udgør maksimalt DKK 2.000,00. Ved at acceptere disse vilkår og betingelser accepterer du at skylde den samlede saldo på din Viabill kredit til os og at være forpligtet til at tilbagebetale Viabill kreditten på de vilkår og betingelser, der er fastsat i denne aftale. Dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med databeskyttelsesloven (persondataloven) og videregives ikke til tredjemand med henblik på marketingsformål. For yderligere information om Viabill besøg www.viabill.dk. Her på www.viabill.com kan du også læse mere om Viabills beskyttelse  af personoplysninger. Hvis du fortryder dit køb, så fortrydes aftalen om finansiering også automatisk.

4.5 Betaling med Anyday

Kunden skal være myndig, have et gyldigt betalingskort, dansk CPR-nummer og være registreret i folkeregistret på en dansk adresse. 4.2. Anyday foretager kreditværdighedsvurdering af Kunden. Anyday anvender tredjeparter til at bistå med denne proces, og Kunden vil i den forbindelse blive bedt om at afgive informationer om sin økonomi m.m. Kreditværdighedsvurderingen resulterer i at Kunden enten godkendes eller afvises. Udfaldet af kreditværdighedsvurderingen  afgøres alene af Anyday.

Læs alle vilkår & betingelser ved anyday lige her :

http://www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

5. Kontrol af vare

  • Vi anbefaler på det kraftigste, at du gennemgår leverancen ved modtagelsen, og sikrer, at der ikke er skader på emballagen (varen skal ikke pakkes op, blot bedes emballagen kontrolleres). Hvis der opdages skader på emballagen, så tjek gerne området på varen grundigt for skader sammen med chaufføren (tag gerne foto). Få chaufføren til at notere og underskrive ved evt. skader på din ordreseddel og på chaufførens turliste. Så finder vi og vognmanden en løsning på dette.
  • Er der sket skade under transporten, så skriv til os på info@moderneboligtilbehoer.dk. Medsend meget gerne billeder af skaden, da det letter ekspeditionen. Sagen vil blive vurderet inden for få dage. Ombytning vil naturligvis være uden nogen omkostninger for jer.
  • Er der ved modtagelsen synlige skader på emballagen og er der ikke umiddelbar mulighed for udpakning, bedes du kvittere med forbehold på fragtbrevet. Bed evt. fragtmanden kvittere for, at skaden er set. Vi anbefaler kraftigt at du snarest muligt herefter udpakker forsendelsen og straks giver meddelelse til os eller fragtmanden, hvis der er skader.

6. Fragt & Levering

  • Da vi har outsourcet lageret til at alle ordre bliver sendt direkte fra vores leverandørers lager, har vi følgende ordning omkring fragt :
  • Alle ordrer op til 20 kg bliver sendt med GLS Danmark til nærmeste pakkeshop og FRI FRAGT
  • Alle ordre op til 30 kg sendes med PostNord hjemmelevering og FRI FRAGT
  • Ønsker du at gøre brug af GLS Hjemmelevering så er der FRI FRAGT v/køb over 399 kr. da dette er en dyrere leveringsform.
  • Fragt priserne på GLS    hjemmelevering : 0-5 kg – 75 kr, 5-10 kg 89 kr, 10-15 kg 110 kr, 15-20 kg 145 kr.
  • Alle ordre over 30,5 – 150 kg bliver sendt med Danske Fragtmænd eller BFT logistick og FRI FRAGT ved køb over 2499 kr. Pris på fragt for begge transportører: 30,5 kg til 40 kg = 300 kr. 40,5 kg til 150 kg = 699 kr.
  • Leveringstiden for din ordre er 2 – 5 hverdage. På ordrer som skal special fremstilles, kan der være helt op til 22 ugers leveringstid. Dette vil altid fremgå på selve produkt siden hvis det er tilfældet.
  • OBS: Den dag, hvor du lægger ordren, tæller som dag 0 i beregningen af leveringsdage.
  • Ved større gods, hvor fragtmænd anvendes, gælder desuden : Til øer uden fast broforbindelse leveres kun til afskibningshavnen, medmindre køber ønsker at betale udgiften for fragt til øen. I nogle tilfælde vil det ikke være muligt at sende til øer. 
  • På alle køb som kræver at blive sendt med ekstern fragtmand (Danske Fragtmænd eller BFT Transport) vil levering til kantsten fremgå ved betaling da prisen kan varier alt efter hvad du har købt.
  • Store forsendelser så som sofaer, borde, og andre ting som bliver  leveret med enten Danske Fragtmænd eller BFT transport, er levering altid KUN TIL KANTSTENSLEVERING MED MINDRE ANDET ER AFTALT.
  • Du vil altid modtage et track and  trace nr. så du kan følge din pakke, fra  vores lager og hjem til dig. Bliver dine vare sendt med eksternt fragtfirma, vil du skulle oplyse dit telefonnummer på ordren, så fragtfirma har mulighed for at ringe  dig op.
  • Det er ikke muligt at afhente varer på vores firma adresse, da vi ikke har noget fysisk lager, al vores lager er  ved vores leverandører.
  • Chaufføren stiller varerne ved bilen, hvorfra du selv skal få dem ind i boligen, uden chaufførens hjælp.
  • I tilfælde af forsinkelse gælder købelovens regler om forsinkelse.    Det betyder, at du kun har ret til at ophæve købet, hvis forsinkelsen er væsentlig.
  • Du har ikke krav på kompensation    for forsinkelse, og kan kun kræve erstatning efter dansk rets regler om erstatning.

7. OPLYSNING ANG. LEVERING

  • Hvis du har sarte gulve/tæpper vil det være en god ide, at afdække dem, da chaufførens fodtøj kan være snavset. (Chaufføren må ikke heller ej stille fodtøjet jvf. AT arbejdes miljøbeskyttelses regler).
  • Sker der skader i hjemmet SKAL chaufføren informeres, inden han forlader boligen.

8. Fortrydelsesret

  • Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler online ifølge forbrugeraftaleloven. Vi tror dog så meget på vores produkter, at vi tilbyder dig hele 30 dages fortrydelsesret.
  • De 30 dages fortrydelsesret gælder på alle almindelige varer, regnet fra den dag de modtages.
  • Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
  • Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.
  • Du kan sende en mail til info@moderneboligtilbehoer.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne, eller du kan benytte vores Retur formular
  • Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
  • Hvis du har købt flere varer hos os,  har du mulighed for at sende én eller  flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.
  • Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis  du fortryder en del af dit køb.
  • Omkostninger ved retur forsendelser hæfter du som køber for.

8.1 Produkter efter mål

Der gives som udgangspunkt ikke fortrydelsesret på varer købt på vores webshop som er kundetilpassede efter kundens specifikke ønsker (Mål og oliering af bordplader). Varen er af sådan en art, at der i henhold til dansk lovgivning ikke kan eller bør ydes returret. Læs mere på forbrugerombudsmandens hjemmeside.

I særtilfælde hvor ModerneBoligTilbehør.dk har accepteret fortrydelse, refunderes maksimalt 50 % af købet.

9. Disse aftaler / vare er der ingen fortrydelsesret på :

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har  fået et tydeligt personligt præg, herunder wallstickers- og plakater.
  • Levering af digitalt indhold, såsom print selv produkter som ikke leveres fysisk, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes,
  • Ordrer som skal fremstilles specifikt til dig som køber, er der ej heller nogen fortrydelsesret på.
  • Levering af varer som må forventes    at blive forringet eller forældet hurtigt.

10. Returnering

  • Kontakt altid kundeservice inden du returner.
  • Vær særligt obs på skrøbelige produkter såsom fx. plakater eller  glas / keramik. Dette er vigtigt for at du kan få pengene retur, da en krøllet plakat eller en vase der er gået i tusinde stykker, muligvis har en lavere eller ingen handelsmæssig værdig.
  • Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen  for varen fra tidspunktet for varens levering.
  • Vi anbefaler, at du kontakter kundeservice, inden du returnerer en vare da dette fremmer ekspeditionen af din fortrydelse.
  • Send en mail til info@moderneboligtilbehoer.dk  oplys et emne, samt ordrenummer, så vender vi hurtigt tilbage med instruktioner om, hvordan varen skal returneres.
  • Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
  • Udgifterne for returnering påhviler dig som kunde. Vær opmærksom på, at udgifterne for returnering af større varer kan være ret høje, afhængig af pakkens mål og vægt. Vi anbefaler, at du undersøger forskellige fragt- og prismuligheder inden retursending.

10.1 Returnering af pakker

  • Hvis varen(ene) udgør en samlet størrelse, som måler under 60x60x120 cm. samt maks. 20 kg. anbefaler vi som udgangspunkt altid at varen(e) returneres med GLS. Udgøre den samlede returfragt, en størrelse der overskrider disse mål, skal der som udgangspunkt bestilles en fragtmand.
  • Udgifter til returnering af disse varer forventes højst at koste 1999 kr
  • Til returnering af pakker kan du benytte vores returportal : RETURPORTAL
  • Udgifterne til returnering af varer som sendes med GLS forventes højst at koste: 125 kr. (se priserne på returportalen
  • Returpakker der sendes med GLS, kan indleveres i din lokale GLS-udleveringssted. Send pakken med erhvervsomdeling til adressen, som du kan se nedenfor.
  • Benyttes ModerneBoligTilbehør.dk´s fragtaftale, og bliver sendt med vores samarbejdspartner GLS, er pågældende vare forsikret op til en værdi på 4.500 kr. Læs meget mere omkring GLS Danmarks betingelser : https://gls-group.com/DK/da/pakkeshop-betingelser/ Det er dog altid dit ansvar som kunde, at varen er forsvarligt og pakket godt ind.
  • 10.2 Returnering af paller/stykgods

  • Er varerne blevet leveret med fragtmand, skal de som udgangspunkt også returneres sådan.
  • Udgifterne til returnering af pallevarer forventes at koste mellem 300-1000 kr. – prisen afhænger af antal paller  og vægt.
  • Benyttes vores fragtaftale til returnering, modregner vi de eksakte fragtomkostninger i returbeløbet – hvilket betyder, at der ene og alene modregnes fragtomkostningerne som ModerneBoligTilbehør.dk´s fragtdistributør opkræver, vil blive opkrævet.
  • ModerneBoligTilbehør.dk pålægger ikke ekstra håndteringsgebyr eller tjener på denne returfragt.
  • Kontakt os gerne for at få en pris oplyst hvad din returforsendelse vil koste, og med henblik på at få tilsendt en returlabel fra os. Det er oftest billigere end at sende pakkerne som privat.
  • Benyttes ModerneBoligTilbehør.dk´s fragtaftale, og bliver sendt med vores samarbejdspartner GLS, er pågældende vare forsikret op til en værdi på 4.500 kr. Læs meget mere omkring GLS Danmarks betingelser : https://gls-group.com/DK/da/pakkeshop-betingelser/ Det er dog altid dit ansvar som kunde, at varen er forsvarligt og pakket godt ind.

Varen(e) skal sendes retur til:
ModerneBoligTilbehør.dk
Trille Nielsens Gade 113, 8200 Aarhus N

  • Bemærk at pakker skal sendes med levering direkte til vores adresse. Returpakker sendt direkte til pakkeshop accepteres ikke.
  • DU SKAL ALTID HAVE LAVET EN AFTALE MED MODERNEBOLIGTILBEHØR:DK INDEN VAREN SENDES RETUR.
  • Manglende original emballage kan udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

10.3 Varens stand, når du sender den retur

  • Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug
  • Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage,

10.4 Fortrydelse af en del af købet

  • Hvis du har købt flere varer hos os, har du
  • mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.
  • Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

10.5 Tilbagebetaling af købsbeløbet

  • Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betaling modtaget fra dig, herunder fragt og leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
    • I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
    • Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
    • Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
    • Det er ikke muligt at leverer retur varer direkte på vores adresse.
    • Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav nægtes modtagelse og returneres af post/fragtmand til kunden  med fragtregning.
    • Du bedes vedlægge kopi af faktura, så vi har mulighed for at se, hvilken ordre forsendelsen tilhører.
    • Udover de 14 dage kan returnering af varer kun ske efter forud truffet aftale med  www.moderneboligtilbehør.dk

 10.6 Returadresser

Retur portal til retur forsendelser

  • Hvis du fortryder købet, kan varen sendes retur til følgende adresse:

ModerneBoligTilbehør.dk
Trille Nielsens Gade 113
8200 Aarhus N

11. Reklamation & garanti

  • Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Der er som standard 2 års reklamationsret på alle vores produkter.
  • Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
  • Såfremt der er mere end 2 års reklamationsret på et produkt, er dette producent-garanti på dennes vilkår og betingelser.
    Såfremt en vare er returneret til reparation og www.moderneboligtilbehør.dk’s tekniske afdeling konkluderer at varen er defekt, vil denne kunne  blive sendt til reparation. Reparationstiden afhænger af presset på det pågældende værksted. Skønner vores tekniske afdeling at varen ikke kan repareres ombyttes denne til en ny.
  • Enkelte sofaer har et transportstof monteret under bunden af sofaen. Dette stof har udelukkende til hensigt at beskytte sofaen mod støv under transporten. Stoffet kan let gå i stykker, hvilket er helt uden betydning, og det har ingen praktisk funktion. Dette vil ikke beskadige sofaen og betragtes muligvis derfor ikke som en berettiget reklamation
  • Du anbefales ved leverancens modtagelse at kontrollere denne, herunder undersøge om leverancens kvalitet og mængde svarer til det aftalte. Finder køber, at dette ikke er tilfældet, bedes du gerne senest inden 2 dage efter varemodtagelsen, skriftligt at underrette www.moderneboligtilbehør.dk herom, da det letter den videre reklamationsproces betydeligt.
  • Såfremt leverancen ikke kvalitets- eller mængdemæssigt svarer til det aftalte, har www.moderneboligtilbehør.dk som udgangspunkt ret til at om- og/eller efterlevere.
  • Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
  • Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes tilModerneBoligTilbehør.dk
Trille Nielsens Gade 113
8200 Aarhus N

  • Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
  • Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
  • Reklamationsretten omfatter ikke fejl og mangler, som skyldes, at du har ændret på varen, eller selv forsøgt at reparere den, uden vores samtykke.
    Såfremt www.moderneboligtilbehør.dk anmoder derom, bedes du umiddelbart efter reklamationen, returnere den angiveligt mangelfulde vare til www.moderneboligtilbehør.dk i forsvarlig emballage.     www.moderneboligtilbehør.dk forbeholder sig retten til at teste varer, som påstås at være defekte. Der kan forekomme et undersøgelsesgebyr, dette  afhænger dog af at vi har fået kundens aktive samtykke hertil, såfremt fejl eller mangler ikke konstateres ved sådan en undersøgelse.
  • De 2 års reklamationsret omfatter ikke batterier samt sliddele eller dele som er gået i stykker pga. kundens egne indgreb eller fejlmontering eller pga. alm. slid, hvis varen har haft den holdbarhed, som man med rimelighed kan forvente.
  • Du kan ikke ændre eller annullere en ordre, når den er behandlet, da en del af vores varer bliver behandlet direkte fra vores lager ved vores leverandører, og ikke kan stoppes. Du kan returnere et produkt efter at du har modtaget din ordre.

12. Produktbeskrivelser & Priser

www.moderneboligtilbehør.dk og dets partnere bestræber sig på at være så nøjagtige som muligt. ModerneBoligTilbehør forbeholder sig ret til prisændringer. Dette påvirker dog ikke allerede indgåede ordrer. Bemærk, at billeder på Moderneboligtilbehør.dk er vejledende og varens egentlige udseende kan derfor afvige fra udstillingsbilleder og produktbilleder på hjemmesiden. Det vil altid være en konkret vurdering, om afvigelsen er stor nok til, at der tale om en berettiget reklamation.

12.1 Åbenlyse fejl i pris:

Vi gør opmærksom på, at vi er ikke bundet af prisfejl, hvis det burde stå dig klart, at der er tale om en fejl. Vi gør selvfølgelig vores ypperste for at dette ikke forekommer, men nogle gange kan en pris også være for god til at være sand, 

13. Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os

  • Navn
  • adresse
  • tlf.nr.
  • mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Moderneboligtilbehør.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@moderneboligtilbehoer.dk.

13.1 Personlige oplysninger

Oplysninger givet til www.moderneboligtilbehør.dk bruges udelukkende til ordrebehandling. Oplysningerne gemmes i en database, således at www.moderneboligtilbehør.dk  ved sener handler/reklamationer hurtigt og nemt kan finde frem til kunden.
Kun hvor kunden selv aktivt har valgt at få evt. markedsføring via nyhedsbrev tilsendt, vil oplysninger bruges i reklameøjemed.

Derudover logges IP-adresse hvorfra ordre afgives. IP-adresse bruges udelukkende i forbindelse med sager omkring svindel.  Vi benytter sessions til at holder styr på en kundes indkøbskurv på et besøg på hjemmesiden. Denne session indeholder ingen personlige oplysninger, og vil blive slettet igen når kunden forlader hjemmesiden.

Ifølge persondataloven skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer dine personlige oplysninger på computere med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores brugeroplysninger håndteres forsvarligt, og under stadig hensyntagen til dine rettigheder som bruger.

Vi kan dog ikke garantere 100 procent sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der kan være en risiko for, at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk. Du afgiver således dine personlige oplysninger på eget ansvar.

Personoplysninger slettes eller anonymiseres løbende efterhånden som det formål, de blev indsamlet til, afsluttes. Personoplysninger gemmes højst i 12 måneder efter brug.

Den hurtige udvikling af internettet betyder, at ændringer i vores behandling af personoplysninger kan blive nødvendige. Vi forbeholder os derfor ret til at opdatere og ændre nærværende retningslinjer for behandling af personoplysninger. Gør vi det, retter vi selvfølgeligt datoen for “sidst opdateret” nederst på siden. I tilfælde af væsentlige ændringer giver vi dig besked i form af en synlig meddelelse på vores websites.

I det omfang, der behandles personoplysninger om dig, har du ifølge persondataloven ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, der kan henføres til dig. Såfremt det viser sig, at de oplysninger eller data, der behandles om dig, er urigtige eller vildledende, har du ret til at kræve disse berigtiget, slettet eller blokeret. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for behandling. Du kan også til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klage indgives til Datatilsynet, jf. persondatalovens § 58, stk. 1.

Personoplysningerne registreres hos vores leverandører i og med at vores lager er outsourcet, og alle vores vare sendes direkte fra vores leverandørs lager af. Liste over vores leverandører :

  • Bloomingville
  • Natures Collections A/S
  • Lene bjerre design a/s
  • Sjælsø Nordic Living design
  • Trademark Living a/s
  • Matrivo a/s
  • House Of Sander A/S
  • Bazar Bizar

Som opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

13.2 Cookies

På www.moderneboligtilbehør.dk bruger vi cookies for at gøre dine besøg hos os lettere. En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er.

På vores hjemmeside anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer.

14. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte   michaelravn@moderneboligtilbehoer.dk

Vi er e-mærke-certificeret, og derfor er du omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse og har adgang til e-mærkets gratis Sagsbehandling. E-mærkets jurister er eksperter inden for forbruger-rettigheder, regler og lovgivning på e-handelsområdet, og sidder klar til at hjælpe og vejlede dig i klagesager. Det er gratis at få hjælp og du kan oprette en sag på e-mærkets hjemmeside her

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular

Formularen kan udfyldes via dette link :

Fortrydelsesformular

Handelsbetingelser er opdateret og trådt i kraft den 21 November 2024

Print denne side og vedlæg den udfyldt sammen med returvaren 
Tryk Ctrl+P (knappen Ctrl + bogstavet P på dit tastatur)

Ordrenr.               __________________________________________ VIGTIGT – også hvis du har fået varen i gave.

Navn:                   ___________________________________________

Telefonnummer: __________________________________________

E-mail:                 ____________________________________________

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Vær opmærksom på følgende, før du sender retur:

  • Send venligst varen tilbage i original emballage.
  • Det er dit ansvar, at indpakningen er forsvarlig, så vi modtager varen/varerne intakt. Hvis varen er ødelagt ved modtagelse, er det afsender ansvar.
  • SKRIV IKKE PÅ ORIGINAL EMBALLAGE/KASSE OG SÆT IKKE FARVET TAPE PÅ, da det forringer varens værdi og vi kan være nødsaget til
    at fratrække op til 50% af varens værdi
  • Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav
  • Send ikke til en PakkeShop, da pakken ikke vil blive afhentet.
  • Er det en reklamation bedes du kontakte os på info@moderneboligtilbehoer.dk, før du sender varen retur til os.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Vil du oplyse os om årsag til returnering – det er frivilligt:
Fortrudt købet ____    Lever ikke op til forventningerne ____   Reklamation (kontakt os inden) ____  

Andet (beskriv gerne) ____________________________________________________________________________

Jeg ønsker følgende:

  • Tilgodebevis på varens beløb ____  
  • Pengene retur til det anvendte betalingskort  ____ 

            Vi refunderer kun til det anvendte betalingskort og har desværre ikke mulighed for at refundere til anden konto.
            Alternativt, kan du vælge at få et tilgodebevis på hele varens værdi. Hvis pengene skal indsættes på en anden konto end anvendt til købet fratrækkes 79 kr. 

Bemærk
Der kan gå op til 10 hverdage, inden refunderede penge kan ses på din konto, efter vi har fået varen retur.
Ved mastercard kan der gå op til 45 dage.

Med venlig hilsen 
ModerneBoligTilbehør.dk

Returadresse:
ModerneBoligTilbehør.dk
Trille Nielsens Gade 113 8200 Aarhus N

Mail: info@moderneboligtilbehoer.dk
Tlf: 61 47 58 41 (telefontid man-/fredag kl. 10.00-14.30)

.